Marketing w walce o klienta

W czasach opartych o sprzedaż i przy ogromnej konkurencji bój o klienta bywa bardzo zacięty. reklamy w prasie oraz telewizji, ulotki, banery i wymyślne szyldy mogą nie wystarczyć do utrzymania przy sobie konsumenta, producenci muszą wykazać się czymś nietuzinkowym. Tym czymś, co wyróżni nas spośród konkurentów może być program lojalnościowy.

Czasy aktywnego marketingu lojalnościowego

Program lojalnościowy ma na celu budowanie z odbiorcą relacji długotrwałych, utrzymywania jego zaciekawienia marką, aby wracał po produktyczęściejoraz z większą chęcią. badania (zobacz badania marketingowe) udowadniają, że Polacy bardzo chętnie korzystają z programów przez kolekcjonowanie kart stałego klienta, gromadzenie punktów w czasie dokonywania zakupów. program lojalnościowy oparty na kolekcjonowaniu punktów pozwala na wymianę kolekcji punktów na wybrany przez siebie produkt – patelnie, zestaw garnków albo kosmetyków.

Skuteczna motywacja gwarancją działania

VSC

O tym, że bez motywacji nie będzie skutecznego działania wiemy wszyscy. Z tego powodu szerokim uznaniem w nowoczesnym marketingu darzone są programy motywacyjne . Są one dobrane indywidualnie do potrzeb danej firmy. Mogą być oparte o upominki materialne, rzeczowe albo słowne, które uzyskujemy w zamian za korzystanie z usług określonej marki lub solidną pracę. Programy motywacyjne przydzielone mogą być zatem do konsumentów, albo w celu motywowania pracowników do sumiennego wykonywania swoich obowiązków.

Co oznacza termin marketing relacji?

Marketing relacji nazywany jest często marketingiem transakcyjnym i nie dzieje się tak bez powodu, gdyż w swojej definicji wywiera nacisk na samą wymianę produktów– transakcję. Pod tą nazwą kryje się szereg działań służących zaspokojeniu potrzeb klientów oraz konsumentów. Aby efektywnie to wykonać trzeba w pierwszej kolejności dokonać analizy ich oczekiwań, a w kolejnym etapie potrzeby te zaspokoić.

Nowoczesne metody reklamy szukają innych sposobów zwiększenia sprzedaży i rozpoznawalności marki. Jest to kluczowy element efektywnego handlu w czasach w których banery i reklamy zalewają nas ze wszystkich stron i trudno przebić się przez konkurencję. Więcej