Marketing w walce o klienta
Program lojalnościowy ma na celu budowanie z odbiorcą relacji długotrwałych, utrzymywania jego zaciekawienia marką, aby wracał po produktyczęściejoraz z większą chęcią. badania (zobacz badania marketingowe) udowadniają, że Polacy bardzo chętnie korzystają z programów przez kolekcjonowanie kart stałego klienta, gromadzenie punktów w czasie dokonywania zakupów. program lojalnościowy oparty na kolekcjonowaniu punktów pozwala na wymianę kolekcji punktów na wybrany przez siebie produkt – patelnie, zestaw garnków albo kosmetyków.
Skuteczna motywacja gwarancją działania
O tym, że bez motywacji nie będzie skutecznego działania wiemy wszyscy. Z tego powodu szerokim uznaniem w nowoczesnym marketingu darzone są programy motywacyjne . Są one dobrane indywidualnie do potrzeb danej firmy. Mogą być oparte o upominki materialne, rzeczowe albo słowne, które uzyskujemy w zamian za korzystanie z usług określonej marki lub solidną pracę. Programy motywacyjne przydzielone mogą być zatem do konsumentów, albo w celu motywowania pracowników do sumiennego wykonywania swoich obowiązków.
Co oznacza termin marketing relacji?
Marketing relacji nazywany jest często marketingiem transakcyjnym i nie dzieje się tak bez powodu, gdyż w swojej definicji wywiera nacisk na samą wymianę produktów– transakcję. Pod tą nazwą kryje się szereg działań służących zaspokojeniu potrzeb klientów oraz konsumentów. Aby efektywnie to wykonać trzeba w pierwszej kolejności dokonać analizy ich oczekiwań, a w kolejnym etapie potrzeby te zaspokoić.
Nowoczesne metody reklamy szukają innych sposobów zwiększenia sprzedaży i rozpoznawalności marki. Jest to kluczowy element efektywnego handlu w czasach w których banery i reklamy zalewają nas ze wszystkich stron i trudno przebić się przez konkurencję. Więcej