Opóźniony czy odwołany lot – informacje od linii lotniczych

Oddanie pieniędzy za opóźnione loty od dłuższego czasu są sprawą dyskutowaną w znacznych kręgach. Różne linie lotnicze proponują odmienne usługi ubezpieczeniowe, więc kwoty nie są jednorodne. Na rynku działa z powodzeniem dużo usług, które polegają na wypełnieniu odpowiedniej reklamacji online. Wtedy odszkodowania lotnicze są przyznawane według ustaleń określonej firmy.

lot samolotem

Autor: Alexandre Breveglieri
Źródło: http://www.flickr.com
Specjalistyczna pomoc, jaka jest udzielana podróżującym samolotem, jest najwyżej oceniana przez pasażerów . Prędko oraz w sposób skuteczny dochodzą oni swoich praw, to znaczy dostaną całą kwotę ubezpieczenia w krótkim czasie. Reklamacje nie wiążą się tylko z odwołaniem czy opóźnieniem lotu. Najczęściej ma miejsce tzw. nadkomplet, za co płaci przewoźnik. O odszkodowanie warto się postarać, gdyż jest to jednym z praw pasażerów. W jakich sytuacjach przysługują nam jeszcze odszkodowania (sprawdź więcejprawnik odszkodowania) lotnicze ?

Stosowne odszkodowanie dla pokrzywdzonych opóźnieniem lub odwołaniem lotu

Każdemu pasażerowi poszczególnych linii lotniczych przysługują prawa, a jednym z nich jest w przypadku sytuacji jak opóźniony lot odszkodowanie (odszkodowania za opóźniony lot) pieniężne. Kiedy otrzymaliśmy odmowę wejścia na podkład samolotu z jakichkolwiek przyczyn, linia lotnicza gwarantuje zwrot pieniędzy za bilet oraz gwarantuje alternatywny środek transportu. Tak więc przewoźnik musi zorganizować każdej pokrzywdzonej osobie całą podróż do określonego celu zbliżonym, innym środkiem transportu. Kolejną opcją jest to, że przewoźnik ma obowiązek zwracać takiej osobie pełne koszty biletu.

Najczęściej, w określonych przypadkach, ponadto zwracany jest koszt transportu do danego portu lotniczego, z którego pasażer wyruszył. Absolutnie warto przed rozpoczęciem podróży dowiedzieć się tego, co dana linia lotnicza mówi o warunkach ubezpieczeniowych w czasie opóźnienia, odwołania lub nadsprzedaży biletów. Jeżeli opóźnienie wybranego samolotu trwa około pięciu godzin, pasażerowie mogą domagać się zwrotu pełnej kwoty za bilet. Niemało linii lotniczych zastrzega jednak, że wówczas nie mają obowiązku zapewniania dalszej pomocy podczas organizowania podróży.