Jak wybrać firmę reklamową?

Przenoszenie budżetów reklamowych z mediów tradycyjnych do internetu chroni agencje interaktywne przed negatywnymi skutkami kryzysu gospodarczego – takie wnioski wynikają z najnowszego badania “Client-Agency Economic Outlook Survey” przeprowadzonego w maju 2009 r. w Stanach Zjednoczonych. Krajowe analizy potwierdzają ten trend – reklama w sieci, jako jedyny segment w rynku reklamowym, zanotowała 7% wzrost przychodów w I kwartale 2009 r.

E-handel

Autor: www.sxc.hu
Źródło: www.sxc.hu
Badania ze Stanów Zjednoczonych wyraźnie dowodzą osłabienia się sytuacji ekonomicznej agencji marketingowych. 87% badanych firm odczuwa wpływ kryzysu gospodarczego na ich działalność. Nieliczne z nich – 7% przyznaje, że kryzys oddziałuje na ich sytuację pozytywnie. Jedynie co 20. badana firma nie odczuwa żadnego związku między sytuacją na rynku a działalnością firmy. Zobacz na czym polega badania marketingowe firmy.

Za promocją internetową stoi łatwość rozliczania konwersji wykupionych kampanii, co potwierdza na przykładzie e-mailingu Błażej Miernikiewicz, prezes jednej z największych w kraju agencji specjalizujących się w marketingu internetowym – Artefakt.pl: Zainteresowanie mailingami rosło ostatnio bardzo dynamicznie. Dodanie do oferty wydawców mailingów rozliczanych za kliknięcie (CPC) pozwala marketerom na szybką ocenę efektywności tego typu działań. Często okazują się one skuteczniejsze i tańsze od reklamy w TV czy prasie.

firma

Autor: Jim Larrison
Źródło: http://www.flickr.com

Krajowe analizy odzwierciedlają trendy w USA dotyczące internetowych form promocji. Według analizy domu mediowego MPG w I kwartale 2009 r. krajowy rynek reklamy skurczył się o 160 mln zł, czyli prawie o 1/10 w stosunku do I kwartału 2008 r. Tylko reklama (reklama zewnętrzna gdańsk) internetowa zanotowała 7% wzrost przychodów w ciągu pierwszych 3 miesięcy 2009 r. Analiza domu mediowego ZenithOptimedia jest jeszcze korzystniejsza dla sektora – analitycy prognozują mu 20% wzrost w tym roku.

Prognozy potwierdza codzienna praktyka firm marketingu internetowego:- Polskich agencji specjalizujących się w marketingu internetowym kryzys nie dotknął – stwierdza Błażej Miernikiewicz z Artefakt.pl – Zainteresowanie linkami sponsorowanymi oraz pozycjonowaniem nie maleje. Po pierwszym półroczu obsługujemy ponad 15% więcej klientów niż na koniec 2008 r., co przekłada się na ponad 300 polskich i zagranicznych serwisów. Podobnie jest w przypadku innych firm SEO/SEM, z którymi mamy kontakt – skomentował szef Artefakt.