Jak wybrać firmę reklamową?

Za promocją internetową stoi łatwość rozliczania konwersji wykupionych kampanii, co potwierdza na przykładzie e-mailingu Błażej Miernikiewicz, prezes jednej z największych w kraju agencji specjalizujących się w marketingu internetowym – Artefakt.pl: Zainteresowanie mailingami rosło ostatnio bardzo dynamicznie. Dodanie do oferty wydawców mailingów rozliczanych za kliknięcie (CPC) pozwala marketerom na szybką ocenę efektywności tego typu działań. Często okazują się one skuteczniejsze i tańsze od reklamy w TV czy prasie.

Krajowe analizy odzwierciedlają trendy w USA dotyczące internetowych form promocji. Według analizy domu mediowego MPG w I kwartale 2009 r. krajowy rynek reklamy skurczył się o 160 mln zł, czyli prawie o 1/10 w stosunku do I kwartału 2008 r. Tylko reklama (reklama zewnętrzna gdańsk) internetowa zanotowała 7% wzrost przychodów w ciągu pierwszych 3 miesięcy 2009 r. Analiza domu mediowego ZenithOptimedia jest jeszcze korzystniejsza dla sektora – analitycy prognozują mu 20% wzrost w tym roku.
Prognozy potwierdza codzienna praktyka firm marketingu internetowego:- Polskich agencji specjalizujących się w marketingu internetowym kryzys nie dotknął – stwierdza Błażej Miernikiewicz z Artefakt.pl – Zainteresowanie linkami sponsorowanymi oraz pozycjonowaniem nie maleje. Po pierwszym półroczu obsługujemy ponad 15% więcej klientów niż na koniec 2008 r., co przekłada się na ponad 300 polskich i zagranicznych serwisów. Podobnie jest w przypadku innych firm SEO/SEM, z którymi mamy kontakt – skomentował szef Artefakt.