Założenie sklepu internetowego nie jest nazbyt trudne. Prócz wirtualnego zaplecza to jest domeny internetowej i prawidłowo działającej, czytelnej strony, i oczywiście realnego asortymentu, niezbędny będzie odpowiedni regulamin.
To on wyjaśniać powinien większość spornych kwestii.
Autor: Daniel Kruczynski
Źródło: http://www.flickr.com
Sporo z nas robi obecnie zakupy za pomocą internetu.
Ten tekst wydaje się być naprawdę zajmujący? Myślimy więc, że spodoba Ci się również autorska strona www (https://radca-pr.pl/prawnik/mec-paulina-majewska/), gdzie znajdziesz masę dodatkowych wiadomości.
Z tego powodu istnieje coraz więcej sklepów sieciowych. To dobre rozwiązanie, szczególnie, jeżeli posiadamy już realny sklep oraz miejsce na przechowywanie sprzedawanych towarów. Jeśli idzie o kwestie formalne, niezwykle ważny jest regulamin sklepu internetowego. Regulamin ów zawiera zbiór zasad mówiących o przebiegu transakcji w danym sklepie internetowym. Nie możemy tworzyć go na kolanie, to jest byle jak. Od tego dokumentu zależy liczba niezadowolonych bądź usatysfakcjonowanych kupujących i właściwe funkcjonowanie naszego sklepu. Regulamin powinien być powiązany z aktualnymi aktami prawnymi. Regulamin jeszcze winien być napisany prostym do zrozumienia językiem, aby użytkownik nie trafiał na trudności z poprawną jego interpretacją.
Dobry regulamin sklepu internetowego powinien być szczegółowo opracowany, zwłaszcza, jeżeli ze sklepu mogą korzystać zwykli konsumenci. Bywają oni
bowiem dobrze chronieni przez prawo (
inne wątki tutaj). Jeżeli zaś ze sklepu korzystają tylko podmioty gospodarcze,
regulamin ma prawo być bardziej ogólnikowy. Musimy bacznie
zwrócić uwagę na to, aby w regulaminie nie pojawiły się niedozwolone klauzuly. Możemy także skrócić proces budowania regulaminu zatrudniając prawnika.
Wtedy zyskujemy pewność, że działamy zgodnie z obowiązującymi normami prawnymi. Regulamin internetowego sklepu jest zatem wyjątkowo istotny, kiedy otwieramy pierwszy swój sklep. Nie chcemy wszak, by w okół naszego sklepu tworzył się niekorzystny PR.