Odwołanie lotu a odszkodowanie – co zrobić kiedy nam się to zdarzy

lotnisko
Biura lotnicze to ekstra sprawa. Ogółem samo latanie to super rzecz. W bardzo krótkim czasie dostajemy się z jednego miejsca do drugiego. Nie musimy się niczym przejmować, wystarczy z odpowiednim wyprzedzeniem zjawić się na lotnisku. Bywa, że jednak lot może być spóźniony a bywa, że jest odwołany lot odszkodowania. Jeśli chodzi o odszkodowanie, to możemy się o nie starać za każdym razem. Bez znaczenia, czy wykupuje się ubezpieczenie na konkretny lot i tak powinniśmy dostać przynajmniej część pieniędzy, które zapłaciliśmy za bilet.

Sporo zależy od tego, czy zgadzamy się na to, że np. polecimy innym rejsowym samolotem. Oczywiście w tego typu sytuacji linie lotnicze również powinny nam dać coś ekstra, ale to wszystko już jest indywidualne podług linii lotniczych, z którymi została zawarta umowa, bo zakup biletu lotniczego, to nic innego jak umowa, która zostaje zawarta między liniami lotniczymi a pasażerami.

Co gdy lot będzie odwołany

samolot na pasie startowym
Autor: Richard, enjoy my life!
Źródło: http://www.flickr.com

W większości przypadków przysługuje nam odwołany lot odszkodowanie (co robić w przypadku odwołania lotu). Gdy wybieramy się na lotnisko przeważnie jesteśmy pełni ekscytacji. Cieszymy się, że czeka nas podniebna wędrówka. Chociaż zdarza się też tak, że niektóre osoby oblewają zimne poty. Oczywiście wszystko jest zależne od osoby. Stresujące na dodatek może być przechodzenie przez kontrolę bezpieczeństwa i tym podobne rzeczy. Jednak chyba najbardziej pasażerowie będąc jeszcze na lotnisku denerwują się tym, że ich odwołany lot odszkodowania (pełna oferta: www.krzysztofkubicki.pl/). Gdy dowiadujemy się o opóźnieniu a mamy na innym lotnisku przesiadkę, to też możemy się denerwować. Jednak, gdy słyszymy, że lot został odwołany, to zastanawiamy się, co dalej. Przewoźnik musi nam coś zaproponować, albo oddać kasę za bilet albo zaproponować inny lot w cenie biletu, który już mamy. Za niedogodności wiążące się z odwołaniem lotu też przewoźnik powinien się zreflektować.

Wiele zależy od konkretnego przewoźnika, ale na sto procent każde linie lotnicze mają obowiązki wobec pasażerów, którzy mu zaufali. Tak, więc musi się z tym fantem w jakiś sposób uporać. Ale, jeżeli nie dostaliśmy żadnej propozycji od przewoźnika i brak z jego strony odpowiedzi na nasze pytania, albo wnioski, wtedy powinnismy zgłosić się po poradę prawną, dowiemy się, co konkretnie powinniśmy w tego typu sytuacji zrobić. Pamiętajmy, że nawet za lot opóźniony, więcej niż dwie godziny coś powinniśmy dostać. Niektórzy mogą się denerwować, bo jak pociąg się spóźnia trzy, czy cztery godziny, to nie ma żadnych zwrotów, a kwestia jest taka, czy ktoś z pasażerów PKP upomina się o swe pieniądze?