Jakie prawa przysługują pasażerom wszystkich linii lotniczych?

samolot w chmurach
Podróżowanie samolotem stało się w ostatnim czasie bardziej popularne niż kiedykolwiek. Stało się tak z paru rozmaitych powodów. Przede wszystkim na latanie samolotem na dzień dzisiejszy stać coraz więcej ludzi, chociażby z uwagi na obniżki cen lotów. Oprócz tego otwarte granice dodatkowo ułatwiły podróżowanie w ten sposób w Europie. Wiele osób doceniło to, że przemieszczanie się drogą powietrzną jest metodą bardzo szybką i bezpieczną.

na pokładzie samolotu
Autor: Matt Popovich
Źródło: http://www.flickr.com
W ten sposób do odległego państwa można dotrzeć znacznie szybciej niż drogą lądową. Dzięki temu upowszechnieniu lotów dużo bardziej popularne są podróże zagraniczne ogólnie. Z lataniem wiąże się wiele aspektów, o jakich warto wiedzieć przed wybraniem się w podróż samolotem. Przede wszystkim należy zwracać uwagę na swoje obowiązki jako pasażera lotu. Poza tym jednak niezwykle istotne są prawa pasażerów, czyli obowiązki linii lotniczych wobec własnych klientów.

prawa pasażera - <strong>W szczególnych przypadkach</strong></p>
<p>W czasie lotu, a także przed jego rozpoczęciem bywają niekiedy nieprzewidziane sytuacje. Należy do nich na przykład odwołanie lotu lub spore opóźnienie wylotu. Przyczyny takich przypadków bywają różne, są to między innymi niesprzyjające warunki pogodowe, strajki wśród obsługi i inne. W tego typu sytuacjach powinnością linii lotniczych jest zapewnienie opieki pasażerom. Jeżeli start samolotu jest opóźniony o dużą liczbę godzin, pracownicy linii lotniczych zobowiązani są do zapewnienia pasażerom wyżywienia oraz noclegu.</p></div>
<p><!--pagebreak--></p>
<div style="text-align:justify"><strong>Zwrot gotówki i [TAG=odszkodowania’ title=’samolot na pasie startowym’ style=’margin:8px;’/>
<div class=
Autor: Rob Faulkner
Źródło: http://www.flickr.com

Niekiedy bywa także tak, że wskutek niespodziewanej sytuacji klient chce zwrotu gotówki za bilet od linii lotniczych. Do tego rodzaju sytuacji należy przykładowo wspomniane już spore opóźnienie wylotu samolotu. Zdarza się także, że pasażer zostanie przez pomyłkę umieszczony w niższej klasie niż ta, na którą posiada bilet. Kwestie wiążące się z takimi odszkodowaniami regulują właściwe przepisy, jak również regulamin usług firm przewozowych. W każdym przypadku zalecane jest, by klient znał swoje prawa i potrafił zabiegać o ich przestrzeganie. W przypadku znacznych uchybień ze strony firmy zawsze należy starać się o zadośćuczynienie.