Jak zrobić ciekawe zdjęcia produktów? Wynająć fotografa

Nie wyobrażamy sobie dzisiaj efektywnego marketingu bez dobrej fotografii. Dobre i sugestywne zdjęcia to podstawowy wymóg, jeśli należy przygotować katalog dla biura turystycznego, czy lookbook ostatniej kolekcji mebli.

Jak znaleźć odpowiedniego fotografa?

Przed tym, jak rozpoczniemyintensywne poszukiwania, należy wiedzieć, czego chcemy. Nawet najlepszy fotograf nam nie poradzi, kiedy nie mamyposiadamy swojej koncepcji. Dopiero wówczas można zasięgnąć rady eksperta. Wartościowegofotografa rozpoznamy wówczas, gdy nie będzie nam forsował swojego zdania, a tylko udoskonali nasz pomysł. Jeśli bowiem ślepo podążymy za fotografem, można otrzymać zdjęcia, które zdecydowanie nie odpowiadają naszym zamysłom, co w rezultacie wiąże się ze zmarnowanymi funduszami. Wiemy doskonale, że dobra fotografia reklamowa w Warszawie, czy w innym wielkim mieście w naszej ojczyźnie, nie jest taka tania.

Autor: Warszawska Szkoła Fotografii

Dobry fotograf powinien posiadać głowę pełną pomysłów. Reklama (stojaki na plakaty) powinna prowokowaćklientów. Fotografia reklamowa również musi być taka. Przeglądając portfolio wszystkich firm, prześledźmy kampanie, które konkretna firma już wykonała. Pomyślmy przede wszystkim, czy to zdjęcie nam się podoba. Później, skonfrontujmy je z ideą przewodnią reklamy. Zastanówmy się, czy wyobraźnia autora zdjęć nie przekroczyła pewnych granic i czy zdjęcie rzeczywiście reklamuje artykuł lub usługę.

Jeśli tę pracę mamy już za sobą i wybraliśmy właściwego współpracownika, podpytajmy go, jak przedstawia sobie naszą reklamę. Jeśli jego wyobrażenie jest tożsama z naszym myśleniem, to możemy zaprosić go do współpracy. Pamiętajmy, iż każda kampania jest wyjątkowa i potrzebuje odmiennej techniki. W inny sposób można fotografować samochód, a zupełnie inaczej talerz z potrawą. Znaczące jest również to, kto jest adresatemtej reklamy. Jeśli mają to być młodzi ludzie, to zdjęcia powinny zostać zrobione w odpowiedniej stylistyce. Jeśli zależy nam na dojrzałych nabywcach, to lepiej aby były klasyczne. Klienci kupują oczami. Jeśli nasz folder przykuje uwagę klientów, to możemy być pewni, że promocja odniesie sukces.

Z interesujących fotografów można sprawdzić np. Pphoto, gdzie znajduje się duża galeria prac.