Efektywna promocja na zewnątrz, czyli w jaki sposób najszybciejdotrzeć do klientów

reklama na witrynie sklepu
Szukając najlepszej formy reklamy, właściciele firm próbują różnych metod. Jedną z najpowszechniejszych jest reklama outdoorowa.

Promocja outdoorowa, czyli zewnętrzna albo uliczna, nie ma na celu narzucania się potencjalnemu klientowi. Dyskretnie czeka na specjalnych nośnikach, aż sam ją zauważy. Agencje reklamowe proponują szeroki wachlarz reklamy zewnętrznej – od tabliczek reklamowych, przez billboardy, niewielkie citylighty oraz nośniki zamontowane przy kioskach lub przystankach. Szczególnie często wykorzystywane są billboardy – ogromne plakaty reklamujące, umieszczane na ścianach budynków albo specjalnych słupkach.

Najpierw, musimy wybrać agencję kreatywną, która zajmie się rozmieszczeniem naszych billboardów. Po wprowadzeniu w wyszukiwarce sekwencji „billboard Kraków” lub „billboardy Warszawa”, otrzymamy wykaz firm świadczących tego typu usługi. Powinniśmy rozważnie zaznajomić się z ich ofertą. przedsiębiorstwa na swoich stronach internetowych zazwyczaj umieszczają szczegółowy cennik oraz galerię zdjęć z wykorzystanymi projektami. Zwróćmy uwagę na ich dokładność, jakość oraz przede wszystkim lokalizację. Frazy „billboard Kraków” i „billboardy Warszawa” mogą nas także odesłać do for internetowych. Ich użytkownicy wskazują, jakie firmy świadczą najlepsze usługi, a których powinniśmy się wystrzegać.

reklama na ulicy
Autor: Daniel Oines
Źródło: http://www.flickr.com

Kiedy już zdecydujemy się na przedsiębiorstwo, z którym planujemy współpracować, zapoznajmy się dokładnie z jego wytycznymi co do projektu. Następnie, z pomocą agencji reklamowej albo grafika, przygotujmy projekt treści, którą zawrzemy na billboardzie. Po zaakceptowaniu go przez realizatorów, pozostaje nam już tylko oczekiwać aż nasze reklamy będą pojawiać się na elewacjach budynków lub słupach.

Dlaczego powinniśmy wybrać reklamę outdoorową? Nawet nie wiemy, jaką siłę rażenia ma przekaz podprogowy. Oczekując na zmianę sygnalizacji świetlnej, na tramwaj, czy tkwiąc w korku, odruchowo rozglądamy się po przestrzeni. W tym momencie właśnie, mimochodem trafiają do nas wiadomości z reklam typu outdoor. Jak wskazują badania, dużo skuteczniej, niż te z broszurek rozdawanych na ulicach. Dlatego warto zdecydować się na promocję na billboardzie w Warszawie.