E-deklaracje – czyli w jaki sposób wysłać PIT przez internet

Nie wiesz, jakim sposobem wysłać PIT on-line? Podpowiadamy kroczek po kroczku, w jaki sposób złożyć e-deklarację. Zobacz, w jaki sposób posłać PIT on-line. 1 stycznia rozpoczął się nowy okres rozliczeń z urzędem podatkowym.

kancelaria prawna

Autor: Steven Vance
Źródło: http://www.flickr.com
Ministerstwo Finansów zachęca do rozliczania się z urzędem skarbowym w formie elektronicznej i chwali się, że do końca grudnia 2013 r. system e-Deklaracje otrzymał powyżej 39 mln dokumentów w elektronicznej formie. E-deklaracje – co zrobić, aby posłać PIT online? Do składania deklaracji z pomocą interakcyjnych formularzy PDF nieodzowny będzie: podpis elektroniczny, komputer z zainstalowanym systemem Windows jak też skonfigurowanym dojściem do Internetu, zainstalowany program Adobe Reader w wersji aktualnej, pobrana ze strony internetowej systemu e-Deklaracje a także zainstalowana w systemie bieżąca wtyczka (plugin) do oprogramowania Adobe Reader, pobrane z wITryny internetowej systemu e-Deklaracje a także zapisane na dysku lokalnym stosowne wzory formularzy interaktywnych PDF.

Inne, również niezwykle interesujące szerokie opracowanie przedstawionego zagadnienia odnajdziesz tutaj. Przeczytaj koniecznie a z pewnością nie stracisz czasu!

Ażeby wypełnić PIT online należy najpierw zainstalować wtyczkę.

pit online

Autor: Graham Wynne
Źródło: http://www.flickr.com
Regały magazynowe

Źródło: foter.com
E-deklarację w każdej chwili uzupełniania możesz zapisać do pliku na dysk lokalnego komputera w celu dalszej edycji. Wszystkie pozycje obligatoryjne (czy też stające się takimi w skutek uzupełniania blankietu) znaczone są czerwoną ramką. Dla uproszczenia wypełniania pól w całym blankiecie po ustawieniu kursora myszki na należytym polu wykazana zostanie podpowiedź i zwięzły opis pola oraz sposobu jego wypełnienia. Dobór sposobu podpisania wysyłanego zaświadczenia dokonywany będzie w jednym z kroków kreatora parafowania jak też przesyłania dokumentu.

Celem sygnowania a także wysłania dokumentu, w przypadku używania Adobe Reader w edycji 8 lub 9 należy nacisnąć guzik „Podpisz oraz wyślij”. Wszelki portal podatkowy oferuje podpowiedzi w jaki sposób szczegółowo wypełnić formularz.